Projekti i studentëve të Fakultetit të Shkencave të Aplikuara është realizuar në kuadër të lëndës “Projektim Hapësirash për Ekspozim”, me temë shndërrimin e ish-Kinostudios në një park arti, një hapësirë kushtuar kulturës, iniciativë e Ministrisë së Kulturës.
Projekti i studentëve do të prezantohet më gjerësisht gjatë seminarit të titulluar “Shpalosim Shqipërinë. Propozime të projekteve për ekspozime në ambientet e ish – Kinostudios”. Takimi virtual do të zhvillohet sot, më 01 Shkurt 2021, në orën 17:00.
Nga Franc Shllaku, Kristiana Kumi, Greta Cara, Dilaver Bulla, Jurgen Tuci.
Programi i Studimit në Arkitekturë, UKZKM
Projekti konsiston në krijimin e një hapësire drejtkëndore të vendosur brenda Ministrisë së Kulturës në Tiranë. Hapësira analizohet në aspektet e saj pafundësisht të rëndësishme në lidhje me nevojat e transformimit dhe dhënies së mesazheve. Zgjedhja e çështjeve për t'u trajtuar lind pas një analize të kujdesshme dhe vlerësimeve të ndryshme që përfaqësojnë pikat kryesore të idesë. Puna synon të trajtojë fenomenet e rëndësisë dhe ato që janë ndikim tek mjetet e nevojshme për ekspozitën. Në fakt, mjedisi arkitektonik për shkak të strukturës nuk do të shihet vetëm si një entitet i pavarur nga strukturat e kërkuar.
Meqenëse tema e ekspozitës është e lidhur ngushtë me mjedisin ku ndodhet, u vendos që të merren shembull kështjellat dhe fortifikimet shqiptare.
Projekti ynë është frymëzuar nga ballafaqimi i kështjellave shqiptare, i kullave dhe i mureve mbrojtëse. Ai përbëhet nga dy 'kulla' katrore që simbolizojnë nyjet kryesore të kalasë të lidhura përmes një muri qendror, të pozicionuar në çatinë e cila është pjesë e çatisë së dhomës që do të ngrihet. Ekspozita do të jetë e përkohshme dhe do t'i kushtohet pikturave të një piktori të ri shqiptar Markel Capo. Ekspozitat e tij i kushtohen kryesisht gruas shqiptare, fuqisë së jashtëzakonshme dhe të gurtë që ka gruaja, rolit të saj në familje, në shoqëri, si mbrojtëse e nderit, virtyteve dhe kullave të kalasë. Piktori prezanton gruan shqiptare të kurorëzuar nga fortesat kryesore të territorit shqiptar duke krijuar kështu një kombinim shumë interesant grua-kështjellë. Çdo kështjellë ka një histori të lidhur me praninë e gruas.
Një pjesë e ekspozitës do t'i kushtohet gjithashtu pikturave të një piktori britanik Edward Lear. Në vjeshtën e vitit 1848, ai erdhi rastësisht në Shqipëri dhe ndërmori një sërë udhëtimesh duke filluar nga Ohri, Struga, Elbasani, Tirana, Kruja, Lezha, Shkodra dhe më pas duke vazhduar në jug, drejt Beratit, Ardenicës, Apollonisë, Vlorës, Himarës, Tepelenës, Gjirokastrës dhe Janinës. Përshkrimet e këtyre udhëtimeve të pabesueshme, por shumë të vështira u botuan në “Journals of a Landscape Painter in Albania & c”, London 1851. Shumë nga skicat që ai bëri gjatë udhëtimeve të tij u shndërruan më vonë në akuarele dhe piktura vaji dhe përbëjnë një dokumentacion vizual shumë të rëndësishëm të Shqipëria e mesit të shekullit XIX.
Në këtë mënyrë, përmes një ekspozite të vetme, është e mundur të bëhet një krahasim midis artit të piktorit të ri Capo, i cili përfaqëson historinë shqiptare në një perspektivë moderne dhe mënyrës në të cilën një udhëtar i huaj sheh dhe percepton Shqipërinë e vitit 1848.